Matkaneuleeni,
Driftwood, valmistui sopivasti lomareissun viimeisenä päivänä. Tästä projektista ei ole kuin hyvää sanottavaa! Kokeilin ensimmäistä kertaa
contiguous-rakennetta (mikähän tuo mahtaa olla suomeksi?), ja ohjetta sokeasti seuraamalla se onnistui ensi yrittämällä. Aika jännä tapa tehdä saumatonta, käytän sitä varmasti toistekin. Käyttämäni lanka (ihanaa Geilsk Tweediä
Villavyyhdistä) oli aika tavalla ohjeen lankaa ohuempaa, joten otin silmukkamäärät suurimmasta koosta, ja toivoin päätyväni jonnekin M-koon tietämille - ja kerrankin uhkapeli onnistui! Tykkäsin langasta kovasti, mitä nyt tummemman sinisestä jouduin nyppimään pois punaiset tweed-knöölit, koska ne nyt vain olivat kertakaikkisen
väärin (kylläkyllä, minulla on Mielipiteitä väreistä).
Pikkuinen moka sattui alkumetreillä - reissuun lähtiessäni unohdin pakata ohjeen mukaan, joten kainaloista eteenpäin paita on kudottu muistikuvien perusteella. Nappilista näyttää olevan lyhyempi kuin alkuperäisessä mallissa, mutta eipä tuo haittaa. Olen lopputulokseen todella tyytyväinen, tätä paitaa tulee varmasti käytettyä paljon, kunhan säät syksyn tullen viilenevät.
Nyt on kesken enää viisi villapaitaa. Kohta voisi taas aloittaa jonkun uuden!
Finished my holiday travel knitting, Driftwood. Everything kind of fell into place with this project: it was the first time I used the contiguous method, and by following the pattern it worked out fine on the first try. The yarn I used was a lot thinner than the one pattern calls for, so I took the stitch count from the largest size, hoping to get a medium - and it worked! The yarn, Geilsk Tweed from my LYS, was lovely, even though I had to pick out the red tweedy bits from the darker blue yarn (why yes, I do have Issues with colour). I'm really happy with the finished sweater, I'll probably wear it all the time when autumn comes.